Sanal Alışveriş'te Kadınlar Erkeklere göre daha kararsız


Amerika’da yapılan bir araştırmaya göre erkekler ve kadınlar arasında internet alışverişindeki farklar şöyle…



- 45-54 yaş arası kadın ve erkek online alışverişe daha az önem veriyor.
- Kadınlarda 25-34, erkeklerde ise 35-44 yaş aralığında alışveriş zirve yapıyor.
- En düşük alışveriş ortalaması 18-24 yaş arası gençlerde.
- Erkeklerin bir seferde yaptıkları alışveriş tutarları, kadınlara göre daha fazla.
- Erkekler 10 dakikada alışveriş yaparken, kadınlarda bu süre 14 dakika.
- Kadınlar en çok perşembe günleri, erkekler ise pazartesi günü alışveriş etmeyi seviyor.
- Her iki cinsin de alışveriş yapmaktan hoşlanmadıkları ve en düşük düzeyde yaptıkları gün, cumartesi.
- Erkekler satın aldıkları ürünle ilgili kararlarını çabuk veriyor ve hemen iade ediyorlar. Kadınlar ise kendilerine tanınan 30 günlük süreyi kullanıyor, sonrasında iade ediyor.
- Erkekler iade işlemini en çok 2. günde tamamlarken, kadınlar alışverişten sonraki 5. günde yapıyorlar.
- Kadınlar alışverişlerini daha çok öğle yemeği tatili olan 12.00-13.00 saatleri arasında yapıyor. Erkekler ise mesai bitimini tercih ediyor.
-Kadınlar market alışverişlerini internetten yapmaya pek sıcak bakmazken erkekler evin gıda vb. ürün ihtiyaçları için sanal market sitelerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor.