Sanal Market Hakkında Düşüncelerim




Sene 2012 teknoloji çağı, ondan ziyade kolaylık devrinde yaşıyoruz. Fakat zor bir sektördür marketçilik. Kar marjı düşüktür. Kadir Has Üniversitesi'nde pazarlama eğitimi alırken hiç unutmam hocamın şu lafını , "Kalite ve fiyatta birşey yapamadığınızda müşteri ilişkileri konusunda çalışmak lazım."
"Müşteri değer ilişkisi= kalite+ilişki/fiyat" denkleminde göz önünde bulundurulduğunda market sektörü için tek yapılması gereken müşteri memnuniyetidir.
Bu da zaman içerisinde olabilecek zahmetli bir süreçtir. Hele ki online alışverişte market ürünleri daha da ehemmiyet isteyen bir iştir. Müşterinize satacağınız Ürünleri kendinize alacak gibi titiz ve özenli seçmelisiniz. Manav,et vb. reyonlardan temin edilecek ürünler müşteri için çok mühimdir.
Ben inanıyorum ki 10 sene sonra market alışverişleri %75 internet üzerinden yapılacak. Ve yemeksepeti.com'un marketsepeti.com'u çıkarılmadığı için üzülecekler. Çılgınca ama şahsen gerçek. Malumunuz halkımız hep kısa yoldan çok para kazanmak ister , lakin Stefano D'anna der ki, " bir işten para kazanmak için önceliğiniz zengin olmak değil hayallerinizi gerçekleştirmek olmalı." Bizler hatayı burada yapıyoruz.
51333610885indir.png

Lafı pek dağıttık yine. Sadede gelmek gerekirse, Dünya'da yaygın olarak kullanılan çok gelişmiş olan e-market alışverişleri ülkemizde hala emekleme aşamasında. Sektörün lideri sayılan firmanın ayda 25 bin satış yaptığı ki günlük 800 civarı sipariş olmakta Türkiye geneli için çok düşük bir rakam olduğu düşüncesindeyim. Hala internetin nimetlerinden yararlanmayı öğrenemediğimiz ortada. Umarım bilinçlenir önyargılarımızı yıkar bu nimetlerden yararlanabiliriz.
Bunun neticelerini bağladığım bir diğer nokta sanırım, hizmeti sağlayan firmadan ziyade. Hizmeti ulaştıran ve hazırlayan kişiler önemli faktör. Onların performansı ne kadar iyi ise firmanın başarısı o doğrultuda artışa geçmekte. Yani firma ne kadar reklama yüklense de uç noktada ki sorunlarını halledemedikten sonra boşa kürek çekmiş oluyor.
İğneden ipliğe iyi geliştirilmesi ve çok iyi crm planlaması yapılması gerekmekte.Bir sonra ki yazım da online market alışverişinde buzdağının görünmeyen kısmını inceleyeceğim.